Studioplay® ontwikkelt merken die mensgericht blijven ook als ze technologie omarmen. Waarom wij denken dat de metaverse nooit écht mainstream wordt.

mens boven machine

Waarom we geloven dat technologie moet aanvullen in plaats van overnemen en waarom immersive tech een niche zal blijven.

De afgelopen jaren was er veel buzz rondom de metaverse, AR en VR. Bedrijven als Meta en Apple voorspelden een toekomst waarin we volledig opgaan in digitale werelden. Maar willen mensen dat echt? Bij Studioplay® geloven we dat technologie de mens moet aanvullen niet overnemen.

We zien dat mensen technologie het liefst gebruiken op een manier die hen verbonden houdt met hun omgeving. Een AR-bril die contextuele informatie toevoegt of een app die met één blik te begrijpen is. Maar een bril die je afsluit van de wereld om je heen? Die voelt onnatuurlijk.

De toepassingen van immersive technologie blijven daarom vooral waardevol in niches: gaming, therapie of ontwerp. Daar voegt een virtuele laag iets toe. In het dagelijks leven zoeken mensen juist overzicht, rust en contact.

Bij Studioplay ontwerpen we identiteiten die passen in de echte wereld. Heldere visuele systemen die technologie tastbaar maken, menselijk, en altijd gericht op échte verbinding. Want de toekomst is niet virtueel, die is voelbaar.

bekijk de website
Bezoek onze blog voor de nieuwste cases en updates van studioplay®

gerelateerde posts