Toughly helpt merken groeien op social media. studioplay® ontwikkelde een merkidentiteit die meebeweegt met het tempo van digitale communicatie.

toughly

studioplay® ontwikkelde voor Toughly een visuele merkidentiteit die social-first, flexibel en uitgesproken is net als het bureau zelf.

In een digitale wereld waarin content sneller komt en gaat dan ooit tevoren, helpt Toughly merken om zich op een consistente, eigen manier te positioneren op social media. Voor dit jonge bureau ontwikkelde studioplay® een visuele merkidentiteit die de snelheid en energie van online communicatie aan kan en die tegelijk rust en richting biedt. studioplay® werkte nauw samen met Toughly om de kernwaarden en positionering van het merk te vertalen naar een visuele stijl die krachtig, helder en flexibel is. Met als uitgangspunt: een identiteit die zich moeiteloos laat toepassen op allerlei soorten content, van TikToks tot presentaties.

Visuele Identiteit als Fundament voor Groei

Tijdens de creatieve sessie brachten we samen met Toughly in kaart waar het merk voor staat en hoe het zich wil onderscheiden in het drukke digitale landschap. De merkidentiteit is ontworpen als een toolkit met een uitgesproken logo, ritmisch kleurgebruik en grafische elementen die zowel in motion als statisch goed werken. Deze visuele elementen zorgen voor herkenbaarheid op ieder platform, en maken het mogelijk om snel en consistent content te creëren.

Digitaal Denken in Vormgeving

Omdat Toughly zich volledig richt op online zichtbaarheid, is het merk ontworpen met een ‘digital-first’ benadering. studioplay® dacht mee over toepassingen op verschillende schermformaten, animaties en de herkenbaarheid van het merk in een snel scrollende feed. Het resultaat is een visuele taal die professioneel oogt, maar nooit saai is precies zoals Toughly wil communiceren.

bekijk de website
Bezoek onze blog voor de nieuwste cases en updates van studioplay®

gerelateerde posts